skärpning caroline!

haha seriously, såg mig i spegeln nyss... WHAT THE FUCK & tusen utropstecken på det!
det här är inte okej, jag måste börja träna hahah, annars kommer jag rulla fram inom ett år & det går verkligen inte för sig. jag har iofs tänkt på att börja träna ett tag men först & främst hade jag tänkt vänta ut min öroninflammation. Men vad tusan... den verkar ju inte försvinna, undra om man kan träna med öroninflammation?
Det jag egentligen borde göra är att sluta köpa hem cola hela tiden. för det första skulle jag spara hur mkt pengar som helst på att inte köpa cola jämt & ständigt & för det andra så är coca cola inte bra i viktsyfte haha.
Så egentligen borde jag testa iaf minst en månad utan cola + träning & se vad det gör. Dessutom skulle jag automatiskt minska ner på allt annat för det är inte gott att äta t.ex chips utan att skölja ner det med cola eller annan läsk (mest cola iaf). haha...

en annan sak jag borde göra är att gå upp tidigare på dagarna.
jag börjar oftast 1200, 1300 på dagarna vilket gör att jag sover till alledels
för sent på dygnet, vilket gör att min frukost & lunch är samma mål.
& man ska ju faktiskt äta minst tre mål om dagen, & jag ligger runt 2, max 3.
så jag borde egentligen börja gå upp vid 9 bara för att kunna äta både frukost, lunch & middag.
& jag borde börja äta mer fisk. & definitivt mer sallad.
men jag är lite utav en sås-människa. jag äter alltså ofta sås till mina maträtter,
& det är inte så smala såser direkt...
INTE KONSTIGT ATT JAG GÅR UPP I VIKT!

& istället för att utnyttja möjligheten att gå 3 km till skolan varje dag så åker jag buss.
dessa 3 km skulle vara hur bra som helst. & ännu bättre om jag skulle gå dom hem också.
men det är jag alldeles för lat för, dessutom skulle det säkert ändå itne ha någon effekt.
är ju ändå bara i skolan typ 2 dagar i veckan, då kan jag lika gärna träna på gymmet med malin!

jaahaja, jag är ju så väl medveten om detta men ändå gör jag ingenting åt det.
hur är det med självdisciplinen egentligen caroline? Nä, inget vidare verkar det som.
Men jag fattar inte, jag klarade förut i två hela månader att vara utan båda allt onyttigt.
dvs all läsk, allt godis chips osv, inte ens oboy på morgonen! inte heller kakor & bullar.
INGET sånt. så jag tycker jag borde klara mig nu med. men då var vi två & det är lättare
för då har man ju liksom någon som pushar en hela tiden. är man själv är det ju lättare
att man fuskar... eller? haha. men aja. det gäller ju bara att ta sig igenom dom där två
första veckorna
. sen är det egentligen ingen match!
det är faktiskt dags att ta tag i det här nu för jag vill verkligen inte gå upp mer i vikt! NJET!

a, det var dagens tankar det där haha..


haha, jag om ett år om                         så här vill man ju se ut. hon är lagom
jag inte gör nåt åt det haha                   smal här hihi. inte för smal liksom



men HM, jag har en plan! först & främst måste jag införskaffa en våg.
sen ska jag fan sätta igång, så ska jag skriva om min framgång eller bakgång här haha.
då kan jag ju verkligen se om det blir något bra resultat eller ej. awesome!
det ska jag göra!

Kommentarer
Charlie

troligt att du är tjock :(

2009-10-06 @ 18:24:47
URL: http://redandblack.blogg.se/
Charlie

sv: haha ge dig, kommer slå dig snart :(

2009-10-06 @ 21:13:22
URL: http://redandblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback