Norge tog hem vinsten i ESC09

rätt låt vann! definitivt! hans charm tog väl alla med storm & låten var ju kanon! lite tråkigt att det gick så grymt dåligt för sverige däremot. jag tror att många glömde bort vårt bidrag eftersom malena startade så tidigt. när det är så många låtar med tror jag att det är bäst att starta någonstans i slutet, precis som norge gjorde. för norge tror jag dock inte att det spelade så stor roll om dom startade först eller sist eftersom dom redan från början var favorit- & segertippade!
men det var ett riktigt bra startfält i år. jag hade jättesvårt att placera mina top 5 som till slut såg ut så här:


Hur jag trodde det skulle bli:                    Hur jag ville att det skulle bli:
1. Norge                                                         1. Sverige
2. Ukraina                                                      2. Norge
3. Turkiet                                                        3. Ukraina
4. Armenien                                                   4. Finland
5. Sverige                                                       5. Turkiet

haha... ja ni ser ju...

men inte ska vi hänga läpp för det inte, riktigt kul för norge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback