allting som händer vindar som vänder - ce'st la vie

eller hur i hela friden det nu stavas. man gick ju på tyska & inte franska, tyvärr!
idag har vart en helt okej dag i backen faktiskt, till skillnad från igår. igår var helt sjukt värdelöst, det snöade småspik & det gjorde så ont i ansiktet så jag fick dra upp halsduken över näsan så den satt fast under skidglasögonen. dessutom blev man helt dyngsur, så vi åkte typ 2 timmar igår, mer blev det inte. på kvällen bowlade vi & jag förlorade - jag suger på bowling. men det är roligt ändå :) idag har det vart mer.... växlande molnighet & framåt eftermiddagen blev det jätteskönt! vi satt en stund nere på resturangen innan vi åkte hem & jag drack min första glühwein, det var dock inte speciellt gott! jag är inget större fan av rödvin, haha. så jag tog en cola till slut istället. dessutom kom en sjukt söt kille ner där, synd att man ser ut som ett ras efter en dag i backen, haha :(

efter backen åkte vi ner & handlade till middagen & så kikade vi in på en nyöppnad klädbutik, dom har massor med fina saker där!! pappa köpte en tröja åt mig därifrån, som är sjukt mkt oversize haha, fast det ser inte dumt ut. modellen är oversize från början typ plus att det är en killtröja, så egentligen skulle jag säkert klarat mig med en small, men dom hade inte tagit hem några tröjor i small så jag tog medium så som sagt, stor men inte helt fel!

nu har mina kusiner kommit upp, så det har vart fullt liv i stugan ikväll men nu har småbarnen gått & lagt sig så nu är det lugnt och skönt igen.

                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback