Bonsoir mes amis!

Plockade med mig datorn ner till Collioure, och detta är första gången jag sitter vid den sen jag kom ner hit. Känns dock inte som någon vidare bedrift nu för tiden, speciellt inte när man har en iPhone i sin ägo och en farmor och farfar som har wifi i huset här.. hehe.
Hur som helst, jag har det grymt här och lever ett liv i lyx typ. Äter och dricker gott, motionerar bland vingårdarna, ligger på stranden, badar och snorklar, dricker drinkar...ja ni.. Tråkigt att det bara blev en vecka istället för två. Dumma min brors hockey  :)
Jag har i alla fall under min lilla tid här nere upptäckt världens godaste sallad bestående av plocksallad, serranoskinka, mozzarella, basilika, oliver, tomater och någon slags blasamicodressing. Heeelt såld! Något jag skulle kunna leva på både till lunch och middag hela veckan haha. Sen har jag också ätit världens godaste pizza, men den visste jag redan om sen typ 8 år tillbaka hehe. Är två tjejer som står och bakar pizza i ett "hål i väggen" som vi kallar det. Och så gräddar dom den i sådan där stenugn.
Och så har jag ännu en gång konstaterat att fransk TV är värdelöst. Dom är lika inskränkta i dubbade tvprogram som för 6 år sedan när jag var här sist. Värdelöst. Nåja, är ju inte här för att kolla på tv så det är ju inte hela världen :)







Kommentarer
ellepelleee

Måste också åka dit! det ser såå vackert ut :D

2012-07-31 @ 12:59:22
URL: http://lillages.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback