Ein bier, bitte.

Jag ser konstigt nog fram emot att få höra på lite tyska och att, förhoppningsvis, komma igång med min egen tyska lite smått haha. Var så innerligt trött på tyska i gymnasiet, är jag knäpp? Funderar till och med på att dra en 8 veckors intensivkurs i tyska i tyskland, haha. Är ju faktiskt skitbra att kunna ett ytterligare språk i den här branchen. Fast det blir ju inte nu direkt, utan i framtiden. 
 
Nu är i alla fall Emma nere i Mayrhofen. Det känns så sjukt overkligt att hon är DÄR! Det här är något som vi har pratat om att göra i 3 år och nu händer det på riktigt. Det gick så fort, helt plötsligt är hon liksom.. där.. haha. 
För mig är det 36 dagar kvar. 9e januari är datumet satt till nu. 36 dagar känns så jäklarns långt borta just nu... men jag funderar starkt på att dra på nyårsafton redan. Men det är sjukt oklart i dagsläget.
1. Jag slutar jobba den 1a januari. Jag jobbar inte nyårshelgen men jag vet inte än om jag faktiskt kanske jobbar den 1a januari - u never know.
2. Det innebär ca 3000kr extra att punga ut, ytterligare 1200kr för boende i emmas och grabbarnas lägenhet (även lite min ju) i 10 dagar innan jag får tillgång till mitt eget rum. Och så flygbiljett och tågbiljett på det. Men ni ska bara veta hur otroligt supermegadunderstarkt mitt sug är nu på att dra dit. Åhh...
 
Anywho..  Har faktiskt börjat skriva en packlista redan haha. Lika bra att börja, det är mycket som ska med och det krävs lite logistiktänk här för att få plats och få med sig det nödvändigaste. Kommer få övervikt på väskan. Wish me luck!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback