Sommarlista, tagen ifrån sweetkaylee.blogg.se

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Här måste jag nog medge att stockholms skärgård är mitt favoritställe på sommaren. Allra helst vistas jag på Lökholmen/Sandhamn eller på en ö som har klippor like this.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- Åh, jag vet inte. Det beror helt och hållet på vilket humör jag är på! Det kan vara allt från att spendera en underbar solig dag på en festival, bland festivalyran och alla härliga festivalmänniskor och höra på härlig musik till att ligga på en klippa i skärgården, sola och bada, grilla i solnedgången osv...Men det kan också vara bortom den svenska sommaren, i Collioure, Frankrike. Där man börjar dagen med en långpromenad tidigt på morgonen, upp bland vinodlingarna ovanför byn för att när man sen kommer tillbaka ta ett dopp i havet, hem och äta frukost för att sen spendera dagen på stranden, sen hem och göra sig i ordning för att avsluta dagen med middag på någon av resurangerna längs stranden. Underbart!

3. Vad lägger du hellst på grillen?
- En fet rödvinsmarinerad oxfilé-bit, eller kyckling marinerat i en sweet pinaple glaze från santa maria. NOMNOM. Att grilla lök är även det supergott!

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Well, jag har ju varken semester eller sommarlov eftersom jag jobbar hela sommaren :)

5. Dina bästa sommarfärger?
- Älskar vitt på sommaren. Även marint. Äh, jag älskar alla färger.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Något som är så typiskt svenskt på sommaren är det ständiga klagandet på vädret. Regnar det så klagar man på att det aaaaldrig är sol. Är det äntligen fint väder är det för varmt och så vidare. När blir vi nöjda? Sill och potatis och blomsterkransar på midsommar får jag inte glömma heller.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Wow, jag har otroligt många bra sommarminnen.. från skåne, från grekland, från stockholms skärgård, från spanien. Jag kan nog inte välja..

8. Havet, sjön eller poolen?
- Det glittrande klara saltvattnet, tack.

9. Vad väljer du i glassbaren?
-
Jag är ju inte den som spontant går och köper glass, det är ingen favorit hos mig. Men när jag väl äter glass så blir det en Sandwich eller annanasglassen från solero!

10. Vart går din drömsemester?
- Antar att jag borde säga Karibien eller något sådant exotiskt. Och visst vill jag otroligt gärna dit, men eftersom jag faktiskt redan har varit där så ligger inte Karibien högst upp på listan just nu. Min drömsemester just nu går till någon av de grekiska öarna. Jag har i och för sig redan varit även här, på Kreta, men jag skulle vilja ta mig till exempelvis Korfu! Även att båtluffa bland greklands alla öar skulle vara otroligt awesome.  Grekland:
Bilderna är lånade ifrån fritidsresor's hemsida.

Kommentarer
c

mm bangar aldrig på kött :D

2010-06-13 @ 22:52:39
URL: http://redandblack.se
Klariee

Om du ska dra till Grekland, välj inte Korfu. Jag var där för några år sednan, fint men rätt långrandig vecka. Landningssträckan var även sjukt kort, så planet nästan tvärnitade haha. Har hört att Kreta ska vara sjuk nice! xD

2010-06-16 @ 18:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback