Chapter 7, The environmental impacts of toursim

Jag älskar att min kursbok på 770 sidor är på engelska så det kan påminna mig om hur dåligt mitt engelska ordförråd är!  Hittills har jag bara läst några rader, men jag har redan slagit upp ungefär...alla...ord som stått i meningarna. haha nä, jag skojade bara. men två ord har jag slagit upp haha! kommer bli mycket tyda.se här under hösten, for sure. Dock verkar det ändå vara rätt intressant läsning, så förhoppningsvis blir det inte allt för långtråkigt att läsa. Jag känner mig rätt stolt över att jag redan har börjat plugga, när det är lite mindre än 3 veckor kvar till första tentan som äger rum 2 oktober. Vanligtvis hade jag börjat plugga två, tre dagar innan haha. men det håller inte, nu när jag har börjat mitt nya liv ska jag banne mig lära in mig på en ny studieteknik också!

Snart är det dags för mig att laga mat, igår gjorde jag fläskfilé med pasta & vitlökssås. & sallad såklart. det var helt okej, lite för salt för min smak, men det kan man ju rätta till vid nästa tillfälle. Ikväll blir det också fläskfilé & pasta men denna gången med tomat & basilikasås. hoppas det blir gudagott, för det låter gudagott! yumyum!
Förresten har jag kommit på att nu när jag bor själv & bestämmer över mina egna matinköp & maträtter så ska jag nog börja äta efter GI, har hittat sjukt många goda recept som jag måste testa på. & det behöver inte vara så dyrt heller. LOVELY.

min goda mat igår hehe

Kommentarer
Anonym

Men de tenta är ju en tenta, så det gör du verkligen rätt i! Är ju inte direkt som ett vanligt prov haha! You go girl!

2009-09-14 @ 22:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback