May, 19.

Haha, jag har tänkt på  på hur otroligt olika ställen man är i livet just nu. Vänner runt omkring mig skaffar barn, köper tomt, köper lägenhet eller hus, har redan hunnit jobba i 3, 4 år och här kommer jag, 23 (känner mig fortfarande som 20) bast och känner att jag inte är färdig med "livet" än. Är inte redo att börja leva "det seriösa livet". Jag har dock hunnit plugga 3 år på universitetet och det är väl en bedrift i sig, för nu är det avklarat och jag kan i stort sett lämna det bakom mig. Nu vill jag göra det som andra har hunnit göra medans jag slet vid skolbänken, typ resa och leva livet ett tag.
 
Nu ska jag göra i alla fall en säsong till och sen får vi se vad som händer efter det, om jag bestämmer mig för att "settle down", skaffa mig ett seriöst jobb med koppling till min utbildning och skaffar mig en egen lägenhet här i Sverige. Äh, planen att flytta utomlands och lämna Sverige gnager alltid längst bak i huvudet. Men jag vill bo på så många ställen, jag vill bo på västkusten i Sverige, jag vill bo i Norrland. Och jag vill bo någonstans runt Medelhavet, jag vill bo i Karibien, jag vill bo i Alperna... Hur ska detta gå?

Alperna? (faktiskt väldigt svårslaget och sjukt fint även på sommaren)
Medelhavet?
Karibien?
Västkusten?
Norrland?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback