SkiStar + kundnöjdhet = sant?

Vet inte om medarbetarna på skistar har fått lära sig vad kundnöjdhet innebär. När man jobbar på kundtjänst och därmed med service tycker jag att man alltid ska försöka bemöta kunden på bästa sätt - så att kunden därmed blir nöjd, vill återkomma och får en bra upplevelse/vistelse etc. Undantag kan väl finnas om kunden i sig är helt dum i huvudet och bär sig helt uppåt väggarna åt (men trots detta ska man ändå alltid försöka vara trevlig tillbaka, ni vet "kunden vet bäst"...).
Hur som helst, igår skickade jag iväg ett mail till SkiStar för att försöka ta reda på om det finns någon stereo i den stugan vi ska bo i på skiweek, för vi vill ju självklart veta om vi behöver ta med oss en egen. Mitt mail var inte otrevligt alls utan frågade mest om det fanns någon stereo och om det fanns möjlighet för dom att kolla upp det åt oss? Till svar fick jag:


Hej!

Om det känns viktigt för Er med en stereo, föreslår jag att Ni tar med Er egen.

Det står ingenting i bekräftelsetexten att det ska finnas en där.

Trevlig helg!


Självklart är det viktigt med stereo? Ingen fest utan musik, right? Hon kanske inte menade något illa, men man kan ju ta det som att hon tyckte min fråga var väldigt jobbig och definitivt för jobbig för att kolla upp = sura miner. Hon hade kunnat omformulera mailet i stil med " vi har tyvärr ingen möjlighet att kolla upp om det finns stereo i stugan, därför föreslår jag att ni tar med er egen för att vara på den säkra sidan." Eller något... Tycker hur som helst att det var ett onödigt spydigt mail och någon måste vaknat på fel sida idag. Nåväl, nu är det ju inte så att jag ogillar skistar för den här lilla incidenten, bara hon som svarade på mailet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback