Hej,

Min dag:

Vaknar spänd och förväntansfull, ska ju köpa ny dator! Ser att det är 25 minusgrader ute. Överväger att ta tjockjackan istället för snowboardjackan, men nä, sätter på mig en tjock fleecetröja, snowbardjackan, halsduk och en tjockare mössa istället.

Går till busstationen, som ligger precis vid en korsning, även kallad olyckskorsningen. Hör bromsljud pch sen världens krash! Vänder mig om och ser ena bilen spinna runt och sen inga livstecken från nån av bilarna på en lång minut. Överväger att ringa 112 eller springa fram till bilarna och kolla läget. Ser en kvinna komma från ena bilen och gå och halvt rycka ut mannen i den andra bilen, säkerligen av ilska. Inser att dom båda mår bra efter omständigheterna och kliver på bussen mot expert.

Kommer till expert, datorn jag spanat in är såklart borta. Frågar och har den turen att han som köpte datorn igår har ångrat sig och lämnat tillbaka den. Det var den enda turen jag hade idag. Kan såklart inte ta datorn på avbetalning eftersom jag är student och därmed icke kreditvärdig. Säger att mina föräldrar inte kan hjälpa mig med det eftersom dom är i stockholm. Får höra att jag absolut inte låter som en stockholmare - PUH!

Åker hem, och på bussen hem diskuterar personerna bakom mig pokémon. Har inte hört folk diskutera pokémon så intensivt som de gjorde på över 10 år. Dessa människor var för övrigt gymnasiekids. Kommer på mig själv med att veta exakt vilka pokémon dom diskuterar. Väl hemma inser att jag kommer vara utan dator hela månaden tills mina kära föräldrar kan hjälpa mig med pengar. SUCK!

Kommer vara som en ny människa efter en månad utan dator. Känns lite som jag blivit inlagd på en avvänjningsklinik, typ... Har ju fortfarande min kära iphone!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback