Paranoia, paranoia everybody's going to get me.

Åh den paranoia som förföljer mig när jag åker buss numera. I mina snart tre år som jag har bott här har det inte en endaste gång vart kontrollanter på stadsbussarna vilket har gjort att jag har kunnat åka två år för länge på ungdomskort. Men förra veckan utförde de kontroller 3 dagar i rad och kunde då se att väldigt många ungdomar och "unga vuxna" fuskade med biljetter/kort etc, vilket nu innebär att de kommer göra kontroller oftare. Men vad är då oftare? En gång i halvåret, en gång i månaden, en gång i veckan? Hur som helst är jag numera sjukt paranoid när jag åker buss, tror att varenda jävel som är formellt klädd eller "bussklädd" är kontrollant. Men ändå åker jag på mitt ungdomskort haha. Jag hoppas att dom bara använder det som nån typ av skrämselpropaganda och att "oftare" inte innebär någon gång innan jag flyttat härifrån! 

På tal om buss...När jag gick ifrån bussen igår ser jag en kvinna helt sneaky stå bakom en husknut och röka. Helt säker på att hon liksom gömde sig. För att barnen inte ska se att hon röker kanske? Enda alternativet jag kan komma på. Nå okej...
1. Tror du inte att du stinker så äckligt med cigarettrök så att barnen märker ändå?
2. Rök för bövelen inte om du skäms för det!

Minns när min mamma på min skolavslutning i 9an satt på huk bakom bilen och rökte för att hon skämdes så och inte ville att någon skulle se att hon rökte hahaha. Kort därefter slutade hon, på bara en dag. Och hon har inte rökt ett bloss sedan dess. Grymt jobbat av morsan min tycker jag!


Kommentarer
Cathi

Fin design på bloggen du har :)

2012-04-24 @ 22:10:22
URL: http://violacathrine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback