Keep on movin'

Måste säga att trots allt skolarbete som ska göras på 1,5 månad är jag just nu väldigt nöjd pga den postivia feedback vi fått till både B-uppsats och C-uppsats! Igår hade vi uppsatsseminarium där alla i klassen skulle berätta om sin idé till C-uppsats och Jag och Emma var två av kanske 4 som fick höra att idén var väldigt intressant, vilket jag inte alls trodde när de innan oss berättade om väldigt ambitiösa idéer, blö. Och fyyyy vad tråkiga saker många ska skriva om, funderar på om dom verkligen tycker det är intressant eller om dom är "smarta" och skriver om något som hjälper dom med jobb efter utbildningen. Jag menar, vad låter intressantast? Att skriva om hur naturkatastrofer påverkar ett lands turism och hur turismen kan hjälpa till att återuppbygga en destination efter en naturkatastrof, eller, att skriva om bistånd som går till kvinnor i u-länder och varför (vad det nu har med utbildningen att göra)?

Måste också börja kika efter och söka stipendie, så vi kan få åka iväg till vårt case-land. Eller våra, om det nu blir så att vi väljer att besöka två länder. Hur gött vore det inte att få vara i Thailand en månad eller två? höhö..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback