Go o gla, kexchokla.

Goddagens mina små barn, long time no see igen.  Har dock inte haft tid för bloggen då jag och emma har vart och hälsat på cloettastugan i sälen torsdag till lördag (risk för långt inlägg nu..). Eller ja, hälsade på herrn i cloettastugan rättare sagt. Drog en liten roadtrip ner med en bil från hertz freerider vilket gick mycket snabbare än vad jag trott. Hade räknat med 5 - 5,5 timme eftersom jag inte kunde vägen och även hört att vägarna ska vara rätt kassa ner. Det tog bara 4,5 timme (på endast 35 mil är det väl kanske inte asbra ändå med tanke på att det borde ta 1 timme kortare haha..). Vägen mellan Sveg och Särna var däremot den sämsta jag nånsin kört på. Dåligt underhåll minst sagt, spårigt och snödrivor som rasat ut på vägen. Efter särna såg vi 4 älgar inom loppet av 1 minut vilket var rätt häftigt eftersom man knappt brukar se EN älg ens :):):)

Eftersom det inte var direkt gångavstånd till byn eller backen från stugan var vi fast i stugan under fredagen. Detta resulterade i någon slags knäpp i hjärnan och vi satte på oss allt i kexchokladväg vi kunde hitta. Efteråt släppte vi loss till Ricky Martin - värt! 

Sista dagen fick vi hänga med till trysil. Vi åkte bräda medan Max och Tove jobbade. Fick låna deras liftkort, helt ok, thank you! Det var aningen kallt i början, -25 grader. Ansiktet hade not a good time på morgonen! Men det blev bättre och vi hade ju otroligt fint väder och dessutom i princip vindstilla. CLEANT! På kvällen blev det harrys. Dansade med en gubbe och sedan bjöd nån annan snubbe upp mig på dansgolvet, hahaha. 

Hemresedagen var brutal. Insåg att det inte gick någon direktbuss från Sälen till Mora, där bussen hem till öset gick ifrån. Vi fick alltså ta en helt sjuk omväg för att komma till Mora. Notera nu att det är ca 11 mil mellan Mora och Sälen. Vi åkte Sälen-Malung-Borlänge-Mora-Östersund. Sälen-Mora tog 5 timmar (direktbussen tar 2..). Mora-Östersund tog 5 timmar och 15 minuter. Vi var sammanlagt på resande fot i 11 timmar igår, -helvetesresa!
Men jag måste ju säga det att.. jag kan ju helt klart stå ut med 11 timmars resa hem om det är det som behövs för att kunna åka till Sälen :)

Så, tack för en finfin helg :)

Så här kul hade jag & emma i stugan medan alla andra var ute och jobbade under fredagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback