Why must we go on hating, why can't we live in bliss?

Först var jag sjukt förbannad och arg på alla kommentarer som slängdes hit och dit igår efter valet. Idag är jag mer ledsen. Vad hände med demokrati? Vad hände med att man ska få rösta på vilket parti man vill, på det parti ens åsikter passar bäst in på? Sitter man och läser alla statusuppdateringar på facebook är det enda man får läsa en massa skit som folk kastar på dem som har röstat blått. Jag kan förstå att folk sitter och dumförklarar de som röstat in SD i riksdagen. Men jag förstår inte hatet mot alla borgare. Jag tycker det är riktigt löjligt, för att inte tala om patetiskt. Jag tycker det är tragiskt. Jag ser vänner bli ovänner för att dom har röstat olika. Varför? Varför kan man inte respektera att man har olika åsikter? Alla tycker inte lika, så enkelt är det bara. Varför förstöra vänskapen pga en enda röst? Är det verkligen värt det?

Kommentarer
Jonas

hejsan carro :) skön blogg! kan man få din msn? :) puss

2010-09-21 @ 11:53:58
bloglovinbyten-ja

Jätte tråkigt att valet blev som det blev. :(

2010-09-21 @ 18:03:20
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback