prayin' for my hearts salvation

Jag skulle egentligen bara vilja spola tillbaks gårdagen och göra om den till något bra! Men det går ju inte. Det är ju bra jävla synd att något sådant inte existerar i denna värld. Eller är det bra kanske? Tänk vad skönt det skulle vara om man kunde göra saker ogjort! Eller varför inte tvärtom? Kunna göra ogjorda saker gjorda! Sådant man missat att göra eller vart för mesig för att ta itu med? Det skulle jag vilja kunna. Men det är alltid för sent. Och det är alltid lätt att vara efterklok, tyvärr.

Hur som helst har det vart en mycket fin dag, vilket har fått mig på lite bättre humör. Åtminstone för ett tag! Vi gjorde en supergod kycklingsallad, packade ihop lite väskor och drog ut med båten på sjön. Egentligen har jag ingen lust att just nu åka tillbaka till Östersund. Det är första gången sen jag flyttade som jag känner att jag vill stanna kvar här. Jag vet att jag skrev annorlunda på bilddagboken nyss. Jag vet inte vad det är som får mig att vilja stanna, om det är det underbara vädret och det faktum att det faktiskt är sommar här nere, eller om det är tryggheten hos mamma och pappa, slippa samma ansvar som när man är själv, ha folk omkring sig i hemmet...kan inte riktigt sätta fingret på det. Konstiga känslor cirkulerar inom mig just nu.

Men nu är det slut på nattbloggandet, dags att sova! Har trots allt bara sovit 4 timmar det senaste dygnet. Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback