Utrym vinterstaden!

Waaaah!! Jag funderar lite på om fjortisarna har invarderat stan? Jag såg två sycken idag, för första gången sen jag flyttade till Östersund. Det var det värsta jag sett, jag som hade börjat vänja mig vid att inte behöva äcklas när jag går på stan. Haha, skämt åsido. (eller?) En hade supergult hår, stor dunjacka (inte fjällräven faktiskt?) 4 ögonfransar som dessutom var lite vita. & självfallet hade hon ju råkat ramla ner i ett badkar med brunkräm!
Den andra vi såg hade våldtagit emmas volcom-jacka. Jag led så hemskt mycket med den jackan som behövde stå ut med att sitta på hennes kropp. Stackars jacka, den förtjänade bättre. Den förtjänade Emma. (ja, jag är medveten om att jag pratar om jackan som om den vore levande...). Även denna fjortis tycktes ha ramlat ner i ett badkar fullt av brunkräm, jag förstår inte hur dom lyckas? Dålig balans kallar jag det.

Från wikipedia:

Fjortis är en oftast nedsättande beteckning på någon i de yngre tonåren som beter sig omoget, osäkert, naivt och pubertalt[källa behövs]. Ordet kan även användas i överförd mening om personer i andra åldersgrupper; fjortis har då inte med ålder att göra utan beteende. Ordet finns med i den trettonde upplagan av Svenska Akademins Ordlista från 2006.[1]


HAHAHA, jag tror jag dör. Finns ordet med i SAOL? Oh, herregud that's fucking hilarious.
Jag kanske borde skriva till på wikipedia om hur dessa tenderar att se ut också?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback