Det är lite motigt just nu.

Skolan suger. Började redan i julas få tankar om att hoppa av universitetet,  dels för att jag inte har någon pluggmotivation & klarar därför inte av en del av tentorna, dels för att jag inte tycker det vi läser är så värst intressant. jag har fortfarande inte bestämt mig, det kanske går bättre nästa läsår? Vem vet. Det kanske går bättre redan nu, nu när jag har kommit i en bra studiegrupp där vi diskuterar det vi gått igenom på lektionerna och kan hjälpa varandra när det är något man inte förstår osv. Detta gör mig mer motiverad, tror jag. Samtidigt som jag nyss fick veta att misslyckades även med denna tenta. Okej, det var en monstertenta och vi började plugga 1 vecka innan. Men so what? Alla andra klarade den. Antingen är jag helt jävla dum i huvudet (förmodligen haha), eller så formulerar jag mig helt fel när jag svarar på frågorna. Kan verkar jag ju inte göra hur det än är.

However, OM jag nu skulle hoppa av universitetet tänker jag inte lämna Östersund, om jag inte absolut måste. Jag tänker inte flytta tillbaka till Bålsta, inte än på ett par år i alla fall. I så fall hittar jag ett jobb här och bor kvar.. Och hur det än är, så ska jag vänta på att Emma har pluggat klart, för vi har ju våra planer som ska genomföras efter skolans slut. Och dom SKA genomföras!


Kommentarer
malin wienerbröd

du ska se att motivationen kommer nog där vid sommaren när skolan ha ruppehåll ;)

2010-04-13 @ 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback