I Taket lyser stjärnorna.

Igår var jag i huvudstaden med Malin i det sköna vädret! Vi åt lunch på tacobar, sjukt gott med en nacho deluxe. Vi beställde även in en diptallrik men det var bara en besvikelse haha. jag sprang runt i alla H&M-butiker jag kunde komma åt för att hitta ett par gladiatorsandaler. Men dom fanns inte någonstans! Dom guldiga fanns dock i överflöd i alla butiker men inte dom svarta nej. Mitt sista hopp var h&m i kista. såg dom ingenstans när jag gick in där men precis när jag tänkte gå ut därifrån hittade jag ett par, i min storlek! wohooo! så nu är jag superglad! köpte även en tunika/skjorta whatever, ett linne, en söt topp, ett par bikinitrosor (för 30kr haha) & ett par mjukisbyxor. Bik Bok hade även rea på skitsnygga jeans, 149 kr & har kostat 700. det är ju nice!

När vi kom hem hyrde vi film, nämligen I taket lyser stjärnorna.Jag vill bara påpeka att i boken sätter Jenna upp sin dikt (om du dör mamma, då tar jag livet av mig) i taket under en självlysande stjärna, som hon har ett par stycken av uppsatta. men i filmen gör hon det inte. ullis skickar även blommor & är på sjukhuset själv & pratar med jennas mamma osv. det kommer inte heller fram. dom har snålat med filmen tycker jag, riktigt tråkigt. den är mest ytlig & går inte speciellt djupt. boken är MYCKET bättre. Det är ju dock inte en överraskning, böckerna brukar alltid vara bättre än filmen. filmen var väl inte dålig, men inte jättebra heller som alla andra säger. En besvikelse helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback